Четвер, 23.11.2017

Обласна науково-практична конференція з моніторингу якості

12112017 19 листопада 2017 року на базі КВНЗ «ДОІППО» відбулася ІІ обласна науково-практична конференція з теми «Моніторингові дослідження як інформаційна база в системі управління якістю освіти». Цей захід організовано та проведено навчально-методичним відділом моніторингу якості освіти КВНЗ «ДОІППО». У роботі конференції взяли участь методичні працівники районних, міських методичних служб, представники територіальних об’єднаних громад, що займаються проблемами моніторингу в освітній сфері, директори навчальних закладів, заступники директорів з навчально-виховної роботи, освітяни області.
Із записом конференції можна ознайомитися за посиланням: http://webconnect.dp.ua/p90p0llrzc0/.
У ході роботи конференції висвітлювалися та обговорювалися питання щодо науково-методичних і практичних проблем моніторингу якості освіти, а саме:
  • впровадження системи моніторингу в умовах реформування української школи;
  • оцінювання якості загальної середньої освіти як елемент системи управління освітою;
  • роль регіональних та місцевих органів управління освітою, методичних служб у вдосконаленні внутрішкільного моніторингу якості освіти;
  • моніторинг і контроль у системі освіти – спільні і відмінні риси;
  • вивчення освітнього середовища та виявлення зовнішнього впливу на результативність системи освіти;
  • основи статистичної обробки в системі моніторингу якості освіти;
  • моніторинг якості освіти: міжнародний порівняльний досвід;
  • застосування технологій моніторингу якості предметної освіти при викладанні шкільного курсу.
Актуальними та змістовними були виступи Романенка Михайла Ілліча, доктора філософських наук, професора, ректора комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»,
Устінової Тетяни Петрівни, методиста методичного центру управління освіти департаменту гуманітарної політики м. Дніпро «Застосування сучасних технологій в системі муніципальної освіти для збору інформації під час проведення моніторингів якості освіти»,
Ланчковської Тамари Анатоліївни, директора комунальної установи «Криворізький районний науково-методичний кабінет» Криворізької районної ради Дніпропетровської області «Самооцінка результатів діяльності школи як засіб покращення управлінської складової освітнього процесу»,
Москалюк Дар’ї Юріївни, практичного психолога комунального закладу освіти «Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65» Криворізької міської ради «Дослідження ступеня занурення в Інтернет-простір та феномену селфікульту як еквівалентів успішності й популярності сучасних підлітків»,
Скрипника Віктора Івановича, директора комунального закладу «Нікопольська СЗШ І-ІІІ ступенів №4» «Моніторингові дослідження як складник дослідно-експериментальної роботи навчального закладу»,
Брень Тетяни Миколаївни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №42» Криворізької міської ради «Моніторинг і контроль у роботі
Бурі Світлани Петрівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ №1» Синельниківської міської ради «Упровадження системи моніторингу в умовах реформування української школи»,
Величко Ірини Валеріївни, заступника директора з навчально-виховної роботи Синельниківського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Синельниківської міської ради «Оцінювання якості загальної середньої освіти через вивчення результативності роботи вчителя як один із елементів у системі управління освітою»,
Миронової Ірини Володимирівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Спеціалізована середня загальноосвітня школа №22 з поглибленим вивченням іноземної мови» Дніпровської міської ради «Застосування технологій моніторингу якості викладання основ наук предметної освіти в навчальному закладі»,
Амброзяк Ольги Миколаївни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №3 з профільними класами ім. М. Островського» Жовтоводської міської ради «Моніторинг розвитку персоналу ЗНЗ»,
Мовчан Наталії Василівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Підгороднянський НВК №1» Дніпровської районної ради «Моніторингове дослідження як дієвий інструмент підвищення предметної навченості в початковій школі»,
Брусник Світлани Андріївни, вчителя початкових класів комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа №3 з профільними класами ім. М.Островського» Жовтоводської міської ради «Моніторинг фізичного благополуччя учнів в умовах превентивного виховання середовища ЗНЗ»,
Колган Світлани Ігорівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Михайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» м.Апостолове, Дружич Світлани Петрівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Михайлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» м.Апостолове «Моніторинг і контроль у системі освіти – спільні і відмінні риси»,
Базилевської Олесі Вадимівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості «Гармонія» Криворізької міської ради «Вплив територіальної громади на якість надання освітніх послуг у сучасному позашкільному закладі»,
Блажко Оксани Миколаївни, вчителя хімії комунального комунального закладу освіти «Майська середня загальноосвітня школа» Синельниківський район «Автоматизована система моніторингового дослідження рівня предметних компетентностей з хімії»,
Зінченко Юлії Петрівни, заступника директора комунального закладу «Дніпровська СЗБШ І-ІІІ ступенів» Верхньодніпровської районної ради «Моніторингові дослідження у системі предметно-цільового проекту кафедри, вчителя» та інших колег.
Підсумовуючи роботу обласної науково-практичної конференції «Моніторингові дослідження як інформаційна база в системі управління якістю освіти», її учасники розробили ряд рекомендацій:
  1. Систематично проводити моніторингові дослідження на різних рівнях.
  2. Вивести моніторинг якості освіти за межі оцінки результатів навчання.
  3. Систематично інформувати громадськість про результати моніторингових досліджень якості освіти обласному, міському, районному, шкільному рівнях.
  4. Забезпечувати психологічний супровід учасників моніторингових досліджень.
  5. Ширше впроваджувати в систему моніторингу якості освіти прикладні аспекти аналізу та інтерпретації даних.
  6. Ефективніше використовувати можливості інформаційно-комунікативних технологій для подальшого впровадження та вдосконалення технологій моніторингу якості освіти.
  7. Створювати умови для безперервного зростання рівня інформаційного забезпечення моніторингу якості освіти.
  8. У структурі системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників ширше впроваджувати навчальні програми з технологій інформаційного управління закладом освіти, оцінки якості освіти, проведення моніторингових досліджень.
  9. Працювати над створенням системи єдиного інформаційного забезпечення.
  10. При визначенні критеріїв і показників оцінювання якості освіти орієнтуватися на сучасне соціальне замовлення системи освіти.
  11. Забезпечувати повний цикл моніторингових досліджень з обов’язковим здійсненням різносуб’єктної та різнооб’єктної корекційної роботи.
Людмила Швидун,
завідувач навчально-методичного
відділу моніторингу якості освіти